Stichting leergeld

Stichting Leergeld kan helpen!

Steeds meer kinderen in Nederland kunnen om financiële redenen niet meedoen aan activiteiten die voor hun leeftijdsgenootjes heel normaal zijn. Zij staan vaak letterlijk aan de zijlijn.

Stichting Leergeld wil deze kinderen mee laten doen
Leergeld Oosterhout biedt kinderen kansen om te kunnen deelnemen aan binnen- en buitenschoolse activiteiten zoals lid worden van een sport- of hobbyvereniging, zwemles volgen of deelnemen aan de scouting. Ook de kosten voor schoolmaterialen, schoolreizen kunnen voor gedeeltelijke  vergoeding in aanmerking komen. Daarnaast kan eventueel een fiets (voor kinderen vanaf groep 8) of een tweedehands computer (per gezin vanaf 8 jaar) worden verstrekt.

Indien u in de gemeente Oosterhout woont, kan Stichting Leergeld  voor kinderen van 4 tot 18 jaar een oplossing bieden. De medewerkers van Stichting Leergeld verwijzen in eerste instantie altijd naar voorliggende voorzieningen via de gemeente, als die van toepassing zijn.

Stichting Leergeld werkt uitsluitend met vrijwilligers. Een vrijwilliger komt aan huis om samen met de aanvrager de mogelijkheden te bespreken en eventueel te informeren over andere instanties.

Aarzel niet om contact met Leergeld Oosterhout op te nemen indien u twijfelt of ook u voor ondersteuning in aanmerking kunt komen.

Voor meer informatie of aanmelding,  zie  www.leergeldoosterhout.nl of maak gebruik van de folder die op onze school aanwezig is.
Leergeld is bereikbaar via telefoonnummer 0162-45 84 87 van di t/m do 9.00-11.30 uur.